Ştiri la pachet
Categorii RSS

Te poate convinge Google să renunţi la Facebook?

09.07.2010 Virtual
181
Printează Trimite unui prieten

Sursa imagine: hotnews.md

Surse din interiorul Facebook par a confirma zvonul care a făcut înconjurul internetului în ultima săptămână: Google plănuieşte într-adevăr să detroneze cea mai mare reţea de socializare din lume prin intermediul Google Me. Sau e vorba doar de o updatare a serviciului Google Profiles? Vom afla până în octombrie.

“Acesta nu e un zvon. E un proiect real. Foarte mulţi oameni lucrează la el. Sunt foarte încrezător în această privinţă”, a spus Adam D’Angelo, fostul Chief Technology Officer al Facebook, astăzi fondator al Quora, demonstrând astfel că Facebook este la curent cu planurile Google. 

“[Ei] au realizat că Buzz nu era suficient şi că au nevoie să construiască o reţea socială întreagă, de primă mână. O proiectează pe modelul Facebook.

Spre deosebire de tentativele anterioare (înainte de Buzz cel puţin),acesta este un proiect de înaltă prioritate în interiorul Google. Şi-au imaginat că rata de creştere a Facebook va încetini pe măsură ce comunitatea se va dezvoltă şi că Facebook nu va reuşi să aibă foarte mult control asupra acesteia, însă toate aceste lucruri nu s-au adeverit şi acum sunt foarte speriaţi.”

Primul care a publicat această informaţie a fost Kevin Rose. Fondatorul Digg.com a 
a postat pe 29 iunie un tweet în care anunţa, pe baza unor "surse solide", planurile Google de a-şi lansa propria reţea socială, numită Google Me. Apoi tweet-ul care a făcut înconjurul internetului într-un timp record a dispărut. La începutul acestei săptămâni, atunci când Rose a apărut la TWiT Live şi a fost întrebat de soarta acestui tweet, fondatorul Digg a spus doar că a fost rugat să elimine respectivul post.

Pe măsură ce sursele care confirmă acest zvon se multiplică, toată lumea se întreabă care e sensul acestei mişcări şi pe ce anume se bazează Google în această dificilă confruntare. Chiar dacă e neînlocuit atunci când vine vorba de căutare pe internet, Google nu a avut niciodată note prea bune la capitolul social networking.

Serviciul care imită Twitter, Google Buzz, nu a avut aproape deloc succes, în timp ce Orkut, prima reţea socială sub marca Google, lansată în 2004, a prins numai în Brazilia şi India, cu 51% şi respectiviv 20% din totalul utilizatorilor, doar 17% dintre aceştia provenind din Statele Unite. 

Cei de la The Next Web cred că Google pune la cale o integrare a serviciilor sale deja existente, Orkut şi Buzz, aceasta putând să îi pună la dispoziţie o bază iniţială de utilizatori de 200 de milioane de oameni, obţinând astfel de la început jumătate din volumul Facebook. 

Chris Saad, co-fondator DataPortability.org, SynapticWeb.org şi VP Strategy AboutEcho.com, crede că Facebook killer-ul la care se referă toată lumea ar putea fi de fapt doar un simplu upgrade al Google Profiles. De aceeaşi părere e şi Louis Gray, Managing Director New Media la Paladin Advisors Group, care spune:  "nu ştiu dacă Google Me există sau nu. Nu aş fi surprins dacă ar exista, la fel cum iarăşi nu aş fi surprins dacă aceasta nu ar fi altceva decât o evoluţie Profiles, cu Rick Klau, (care s-a alăturat de curând echipei Google Profiles) şi echipa lui la cârmă."

Orice s-ar afla de fapt în spatele numelui de cod Google Me, e posibil să aflăm în scurt timp. Conform surselor - “foarte apropiate de problemă” - citate de San Francisco Weekly, proiectul ar urma să fie lansat până la sfârşitul anului, cel mai probabil în luna octombrie.
Autor: Sabrina Raileanu
Sursa: money.ro

Comentarii (0)