Compania care va gestiona Aeroportul, OBLIGATĂ să angajeze moldoveni!
Contractul pentru concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, făcut public astăzi de către premierul Iurie Leancă, cuprinde un capitol amplu privind “Obligațiile sociale” la care este supusă compania străină Komaks. Potrivit acestor obligații, minim 80% din angajații Aeroportului Internațional Chișinău trebuie să fie cetățeni ai Republicii Moldova. Potrivit estimărilor, este vorba despre 1500 de locuri de muncă disponibile pentru a fi ocupate de lucrătorii moldoveni.
“Pe parcursul Termenului de concesiune, Întreprinderea Concesională (compania care va administra Aeroportul, în urma concesiunii – n.r.) garantează că numărul angajaţilor cetăţeni ai Republicii Moldova nu va fi mai mic de 80 la sută din numărul total al angajaţilor”, se arată în contractul încheiat între stat și investitorul străin. Domeniile în care va fi nevoie de forță de muncă, conform aceluiași contract, derivă din lucrările pe care și le asumă investitorul străin. Astfel, compania va asigura lucrări de întreţinere, reparaţie, reparaţie capitală și modernizare, construcții, va asigura deservirea și funcționarea Aeroportului – permanent, până la expirarea perioadei de concesionare.
Cel puțin 1500 de locuri de muncă noi
Cel puțin 1500 de moldoveni vor fi angajați la Aeroportul Internațional Chișinău, în condițiile în care compania străină este obligată să asigure forță de muncă din Republica Moldova și, totodată, este obligată să facă noi și noi angajări care să permită modernizarea și întreținerea Aeroportului. Astfel, numărul angajaților se va tripla în perioada următoare, ajungând de la 620 – la minim 1800 de angajați.
Statul rămâne proprietar
Printre obligațiile contractuale la care se angajează investitorul străin se prevede explicit dreptul de proprietate al statului Republica Moldova asupra Aeroportului. Astfel, toate modernizările pe care compania străină le va face la Aeroport, în perioada celor 49 de ani în care îl va administra, vor fi considerate automat proprietate a Republicii Moldova. Mai mult, compania străină nu are dreptul de a înstrăina vreun bun al Aeroportului, dar este obligat să achite, în următorii 49 de ani, taxe și impozite către stat.
Investiție de 244.2 milioane de euro
Amintim că volumul total al investițiilor se ridică la 244.2 milioane de Euro, în termen de 49 de ani, și atingerea unui flux de pasageri de 3.2 milioane annual. Astfel, prima etapă a modernizării implică o investiție de 45,1 mil. Euro, în termen de doi ani de la data semnării contractului de concesiune, pentru lucrări de extindere a terminalului, construcţia parcării auto, modernizarea pistei de decolare, peronului, sistemului de iluminare, sistemului de drenaj. A doua etapă a modernizării presupune o investiție de 115,2 mil. Euro, urmând ca restul de 83.9 mil. Euro să fie investiți într-o a treia etapă.
- 11.10.2013
-
E-LEARNING PENTRU ALEGERI LIBERE ŞI CORECTE
- 11.10.2013
-
O nouă mega tablă de șah va fi instalata sîmbătă în Chișinău
- 11.10.2013
-
Satul Corjeuți, Briceni, va colabora cu municipalitatea Aloja din Letonia
- 11.10.2013
-
O nouă mega tablă de șah în Chișinău
- 10.10.2013
-
Investiții de 20 de milioane de euro în Parcul Industrial „Edineț”, inaugurat cu ocazia Zilelor Regiunii de Dezvoltare Nord
Video Line
- 22.05.2013
-
Paradă de hram, la Bălți
- 18.05.2013
-
Aliona Moon „O mie”
- 21.04.2013
-
Trei vite mari cornute pășteau „культурно” pe Aleea Clasicilor
Comentarii (3)
Hai care mai urla si trimbiteaza ca nu sa procedat corect???? Da oare noi nu asta vrem??? Sa avem unde lucra acasa si totodata sa ne putem dezvolta infrastructura ?????
Inca un argument pozitiv in favoarea acestei decizii luate de guvern...
Sunt surprin placut de asa decizii, imi place nespus de mult ca aici sunt stipulate minutios chiar si aia ca angajatii toti vor fi moldoveni de aici se vade ca totul a fost facut doar pentru moldoveni