RSS

Fotografiile cu propria persoană publicate pe Facebook pot afecta relaţiile sociale

18.08.2013 Caleidoscop
571
Printează Trimite unui prieten

Sursa imagine: plusworld.ru

Publicarea cu regularitate a fotografiilor pe reţeaua de socializare Facebook, mai ales cele cu propria persoană, poate avea efecte negative asupra relaţiilor din lumea reală, arată un studiu realizat de cercetătorii britanici, citat de huffingtonpost.com.

"Acest lucru este valabil pentru anumite grupuri de «amici» din afara cercului de prieteni apropiaţi şi rude care nu reacţionează foarte bine la pozele publicate de utilizatori cu propria persoană", explică autorul studiului, cercetătorul David Houghton de la Universitatea scoţiană Heriot-Watt, într-o declaraţie de presă.

"Este important de reţinut că informaţiile pe care le distribuim pe pagina personală de Facebook sunt văzute nu doar de prietenii apropiaţi, ci de diferite categorii de persoane, cum ar fi parteneri de afaceri, colegi, familie şi cunoscuţi, fiecare grup înţelegând în mod diferit informaţia pe care o publicăm", a mai declarat acesta.

Studiul a analizat diferite tipuri de fotografii (cu propria persoană, de la evenimente, cu familia, obiecte şi animale) şi felul în care acestea influenţează fiecare tip de relaţie în parte (cu o rudă, cu partenerul de viaţă, cu prietenii apropiaţi, cu colegii şi cu ceilalţi prieteni de pe Facebook).

Pentru a evalua impactul fotografiilor asupra relaţiilor sociale, 508 participanţi au fost intervievaţi şi reacţiilor lor au fost măsurate pe o scară care ţine cont de două elemente - "sprijin" şi "intimitate".

Într-un e-mail trimis publicaţiei The Huffington Post, David Houghton a definit "intimitatea" ca fiind "apropierea unui individ faţă de celălalt", iar "sprijinul" l-a descris ca reprezentând "ajutorul reciproc pe care şi l-ar oferi cei doi indivizi".

"Creşterea numărului de postări şi distribuirea pozelor cu tine însuţi, indiferent de ţinta de departajare a grupurilor, este considerată ca făcând parte din intimitate", au notat cercetătorii britanici.

"Suntem de părere că oamenii trebuie să folosească reţelele de socializare şi să se bucure de avantajele pe care acestea le aduc, pentru că se întâmplă multe lucruri amuzante acolo, dar trebuie să fim foarte atenţi la ceea ce publicăm. Gândeşte-te de două ori, publică o singură dată", a adăugat David Houghton.

Autor: huffingtonpost.com
Sursa: mediafax.ro
0

Comentarii (0)





    08.04.2014

    Centrul Naţional de Mediu invită la campania de salubrizare "Iubește-ți rîul!"

    08.04.2014

    MTIC solicită autorităților locale mai multă conlucrare în procesul de schimbare a pașapoartelor sovietice cu buletine de identitate

    08.04.2014

    Elveția acordă Moldovei 46 milioane de euro pentru sănătate și asigurare cu apă

    08.04.2014

    La ”Hannover Messe”, agenți economici din Moldova își găsesc parteneri de afaceri

    08.04.2014

    Agenți economici din Moldova participă la Programul internaţional ”Misiunea cumpărătorului”