Noi metode de INTERVENȚIE a Federaţiei Ruse în problemele interne ale statului Republica Moldova
Pentru obiectivitatea temei se propune şi unele date stipulate în Legislaţia Federaţiei Ruse.
În conformitate cu Legea Federaţiei Ruse din 20.07.2012 N 121-ФЗ cu privire la activitatea organizaţiilor necomerciale, au fost operate unele modificări asupra unor acte legislative ce au drept scop reglementarea activităţii organizaţiilor non-profit ce acţionează ca structuri necomerciale sau deţin statut de fundaţie, finanţată din străinătate.
Amendamentele propuse vizează, în special, scopurile şi obiectivele stabilite în documentele de constituire ale structurilor asociative, organizarea şi desfăşurarea activităţilor politice (prin finanţare din exterior) cu scopul de a influenţa luarea deciziilor de către autorităţile publice care vizează politici publice, relaţii externe, precum şi în formarea opiniei publice pentru scopurile de mai sus”.
Potrivit aceleiaşi legi, organizaţiile non-profit, care acţionează în calitate de reprezentanţe străine urmează să prezinte autorităţilor federale o declaraţie cu privire la includerea lor în registrul de organizaţii non-profit în calitate de agenţi externi, raportul anual despre situaţia financiară a organizaţiei, raport anual de audit, precum şi date despre activităţile realizate şi componenţa organelor sale de conducere, documente de cheltuieli trimestriale a fondurilor utilizare.
Totodată, autorităţile ruse au prevăzut în art. 330.1. Cod penal al FR, răspunderea penală în formă de privaţiune de libertate pe un termen de până la doi ani pentru neîndeplinirea de către organizaţiile necomerciale considerate agenţi străini a obligaţiilor enumerate mai sus.
Astfel, se poate de conchis faptul că, cadrul normativ nou al legislaţiei FR cu referire la structurile asociative, au ca scop de a limita activităţile pe teritoriul său a unui număr de organizaţii, care sunt sponsorizate de către fundaţiile europene, SUA şi militează pentru dezvoltarea democraţiei şi a libertăţii de exprimare.
În acest context, se pune întrebarea: „De ce Federaţia Rusă utilizează aceste tehnici în Republica Moldova, în cazul în care la ei acasă aceste metode sunt interzise.
În presa de la Chişinău a apărut mai multe materiale despre faptul că, la 28 iunie 2013, la Chişinău se va desfăşura cea de-a 2-a Conferinţă Internaţională cu genericul „Proiectele eurasiatice: experienţe şi perspective”. În calitate de principali susţinători ai conferinţei se numără Fondul Internaţional pentru Promovarea Culturii, Ştiinţei şi Educaţiei (Rusia), Fondul de Diplomaţie Publică „Al. Gorceakov” şi Fondul Naţional Eurasiatic.”
Activitatea de bază a acestor centre ruseşti, este orientată de a susţine financiar şi logistic, structurile ne-formale pentru a interveni direct în procesul politic din Republica Moldova, cu scopul de a influenţa opinia publică şi de a contribui la promovarea vectorului eurasiatic. Mai mult ca atât, organizaţiile vizate sunt înregistrate în Federaţia Rusă, fiind finanţate din bugetul de stat al FR, acordat pentru susţinerea politicii statului.
Aceste stratageme sunt elaborate de către forţele de la Kremlin cu bună ştiinţă, sfidând în repetate rânduri conducerea şi administraţia Republicii Moldova. Desfăşurând activităţi care pun în pericol atât integritatea ţării, cât şi interesele acesteia, Rusia a demonstrat că poate intimida Chişinăul în mod vădit, ascunzându-se în spatele unor „aşa zise” acţiuni morale în interesul poporului rus.
Printre organizatorii aceleaşi conferinţe se numără Centrul Media Internaţional „Eurasia 24” şi Consiliul Naţional al Tineretului „Moldova 2113”. Organizaţiile vizate nu sunt înregistrate la Ministerul Justiţiei al RM în calitate de organizaţii necomerciale şi nu deţin un statut legal şi nici o adresă.
În aceste condiţii, ONG-urile date creează condiţii pentru a bănui că se pot angaja în diferite activităţi care contravin Legii privind contracararea activităţii extremiste.
Ţinând cont de faptul că, Strategia de Securitate Naţională stabileşte că RM continuă să fie o ameninţare la diferite presiuni politice sau de altă natură, care provin din străinătate cu scopul de a influenţa alegerea politicii sale externe şi interne, se creează impresia că prin astfel de tertipuri Rusia îşi pregăteşte teren pentru a-şi forma o politică geo-strategică în raport cu ţara noastră.
Pe segmentul acestei situaţie ar trebui să intervină Serviciul de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, care este responsabil pentru identificarea prevenirea şi eliminarea activităţilor subversive ale serviciilor speciale şi organizaţiile altor state.
Totuşi, întrebarea finală este dacă contribuabilii ruşi cunosc cum sunt cheltuiţi banii publici şi cine stă în spatele unor astfel de organizaţii ca Centrul Media Internaţional „Eurasia 24” şi Consiliul Naţional al Tineretului „Moldova 2113” ?
Sursa: hotnews.md
- 29.06.2013
-
Bruxelles: Progresele Republicii Moldova în domeniul justiției pentru copii în prim-planul discuțiilor Vicepreședintei Parlamentului cu înalți oficiali UNICEF
- 29.06.2013
-
În loc de descentralizare – centralizare! Proiectul legii privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare stârnește controverse între administrația centrală și cea locală!
- 28.06.2013
-
Localitățile din regiunea de Sud a țării – concurente la Statutul „Autoritatea cu Cea mai Bună Practică”
- 28.06.2013
-
Moldova la Conferința la Nivel înalt în Justiția pentru Copii, la Bruxelles, la 27 și 28 iunie 2013
- 28.06.2013
-
Două organizaţii din Republica Moldova se numără printre câştigătorii Premiului Fundaţiei ERSTE pentru Integrare Socială 2013
Video Line
- 22.05.2013
-
Paradă de hram, la Bălți
- 18.05.2013
-
Aliona Moon „O mie”
- 21.04.2013
-
Trei vite mari cornute pășteau „культурно” pe Aleea Clasicilor
Comentarii (2)
articol bun, numai ca asa studenta la ULIM nu este.
da articolul e super! vad ca pe unii ii deranjeaza tare autorul! deja se incepe campania de defaimare!oare conteaza unde invata daca scrie adevarul.......