Recesiunea a schimbat modelul presei online, studiu
17.03.2010 Virtual
239
Sursa imagine: zf.ro
Dupa ce 2009 a fost un an al experimentelor pentru modelele de taxare a continutului online, este inca neclar cum publisherii vor transforma audienta online in profit, arata cel mai recent studiu al companiei de cercetare Pew Research.
Imagine de ansamblu
Publicitatea online, cea mai sigura sursa de venituri, a resimtit un declin al vanzarilor pentru prima data, din 2002. Declinul a fost provocat in mare parte de recesiune si nu se stie daca scaderea va mai continua, arata studiul citat.
In prezent, majoritatea companiilor media vorbesc despre noi surse de venituri, care ii implica pe consumatori prin plata continutului. Totusi, analistii considera ca acest lucru va depinde de oferirea unui continut unic ceea ce necesita investitii majore ale publisherilor.
De asemenea, anul 2009 s-a dovedit edificator pentru retelele sociale, care acum fac parte din ecosistemul media si de care companiile media se folosesc atat pentru intelegerea comportamentului de consumatorm, cat si pentru atragerea de audienta.
Semnele conform carora publicitatea, cel putin in forma familiara, ar putea creste la niveluri suficiente pentru a finanta jurnalismul online sunt puse sub semnul indoielii, arata studiul Pew.
Managerii din media vorbesc despre nevoia unor filtre de taxare a continutului (n.r. - paywall), insa nu este nimic concret si nu se poate vorbi de un model de succes. De asemenea, potrivit Pew Internet Project, un alt obstacol este sentimentul audientei care nu accepta plata continutului online.
Potrivit companiei de cercetare eMarketer, veniturile din publicitate online au scazut cu 4,6% in 2009 la 22,4 miliarde dolari, in declin fata de 23,4 miliarde dolari in 2008. De asemenea, eMarketer anunta ca industria va cunoaste o revenire in 2010, cu venituri ce vor reveni la 23,6 miliarde dolari, un nivel usor in crestere fata de 2008.
In prezent, majoritatea companiilor media vorbesc despre noi surse de venituri, care ii implica pe consumatori prin plata continutului. Totusi, analistii considera ca acest lucru va depinde de oferirea unui continut unic ceea ce necesita investitii majore ale publisherilor.
De asemenea, anul 2009 s-a dovedit edificator pentru retelele sociale, care acum fac parte din ecosistemul media si de care companiile media se folosesc atat pentru intelegerea comportamentului de consumatorm, cat si pentru atragerea de audienta.
Semnele conform carora publicitatea, cel putin in forma familiara, ar putea creste la niveluri suficiente pentru a finanta jurnalismul online sunt puse sub semnul indoielii, arata studiul Pew.
Managerii din media vorbesc despre nevoia unor filtre de taxare a continutului (n.r. - paywall), insa nu este nimic concret si nu se poate vorbi de un model de succes. De asemenea, potrivit Pew Internet Project, un alt obstacol este sentimentul audientei care nu accepta plata continutului online.
Potrivit companiei de cercetare eMarketer, veniturile din publicitate online au scazut cu 4,6% in 2009 la 22,4 miliarde dolari, in declin fata de 23,4 miliarde dolari in 2008. De asemenea, eMarketer anunta ca industria va cunoaste o revenire in 2010, cu venituri ce vor reveni la 23,6 miliarde dolari, un nivel usor in crestere fata de 2008.
Autor: George Varban
Sursa: wall-street.ro
Sursa: wall-street.ro
Flash News
- 24.11.2010
-
Germania a donat 6 automobile Skoda poliţiei moldoveneşti
- 22.11.2010
-
Moldova, pe locul opt la "Eurovision Junior"
- 22.11.2010
-
Germania confirmă că s-a implicat în semnarea tratatului de frontieră moldo-român
- 21.11.2010
-
Un miting de apărare a jurnaliştilor ruşi a avut loc la Moscova
- 21.11.2010
-
Vladimir Ţurcan, preşedintele PUM, grav rănit într-un accident rutier
Video Line
- 24.11.2010
-
Golgota Basarabiei
- 23.11.2010
-
Votează, lume!
- 22.11.2010
-
Accident minier în China
Comentarii (0)