Sursa imagine: crystalking.com

Cum ajută social media firmele din sectorul IT&C

Retelele sociale s-au dezvoltat foarte mult intr-un timp foarte scurt, iar in prezent, practic, orice companie care ignora acest nou concept va avea un handicap in fata concurentei. Despre beneficiile, dar si despre dezavantajele pe care le aduc retelele sociale companiilor care opereaza in sectorul IT&C vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street Lucian Despoiu, director general si fondator Kondiment.

Principalele beneficii aduse de social media unei strategii de brand sunt vizibilitatea si comunicarea targetata. Prin cunoasterea specificitatii fiecarei retele sociale, a comportamentul publicurilor tinta si a tacticilor distincte, companiile isi pot adapta comunicarea in functie de target si de obiectivele generale sau specifice.

“Insa nu m-as grabi sa declar ca firmele IT cunosc realitatea retelelor sociale. Am vazut foarte multe exemple de conturi sociale facute doar de dragul de a fi facute. In social media este foarte usor sa cazi in capcana banalului sau, mai rau, a penibiliului, iar utilizatorul de Internet este cel mai dur critic”, considera seful agentiei interactive Kondiment.
 
Companiile, potrivit lui Lucian Despoiu, trebuie in primul rand sa inteleaga ca retelele sociale constituie un canal, nu o strategie in sine. Sa iti creezi un profil Facebook nu inseamna ca faci social media, spune el.
 
“De asemenea, companiile trebuie sa vada comunitatile online prin prisma oportunitatilor pentru comunicarea de brand. In fond, prezenta ta pe retelele sociale este judecata in functie de calitatea interactiunii si de ceea ce aduci nou. Prima intrebare este “what’s in it for me?” Daca reusesti sa aduci ceva interesant, ceva util si ceva amuzant pentru utilizator, ai castigat in arena social media”, explica fondatorul agentiei interactive.
 
Insa cum pot atrage retelele sociale mai multi clienti pentru companiile care opereaza in industria IT? Pe aceasta tema se discuta momentan foarte mult in comunitatea internationala a profesionistilor in marketing, in termeni de capital social valorificabil.
Retelele sociale permit utilizatorilor sa se prezinte, respectiv sa isi prezinte oferta, sa-si articuleze conexiunile sociale sau de business si sa interactioneze.
 
Facebook, conform lui Despoiu, reprezinta un studiu de caz fascinant, prin prisma pattern‑urilor de power usage si a capacitatilor tehnologice, care conecteaza relatiile online de cele offline.
 
“Modelul Facebook presupune dezvoltarea dinspre comunitati limitate regional spre relationari extinse, prin networking. De altfel, dupa acest model s-a dezvoltat si platforma in sine, Facebook fiind conceputa la inceput ca un site de entertainment pentru studenti.  Printr-o intelegere a retelelor sociale si o consiliere corecta, adaptata la strategia de brand, investitia companiilor din industria IT in social media poate avea rezultate nebanuite, la nivel de brand awareness si return on investment (rentabilitatea investitiei)”, explica directorul general al Kondiment.
 
Twitter este, de asemenea, un instrument social media eficient. Un exemplu in acest sens este succesul inregistrat de Sony, care a realizat vanzari de peste un milion de euro prin intermediul contului de Twitter al Sony Vaio. In acest caz, Twitter a fost atat o platforma de vanzari viabila pentru brand, cat si un instrument de amplificarea a activitatii de PR, dupa cum arata Despoiu.
 
Continuarea articolului pe Wall-Street.ro.
Autor: Alexandra Teodorescu
Sursa: wall-street.ro
10.03.2010 Caleidoscop
2982
0

Comentarii 0


      • Angajații ADR Nord au fost instruiți cum să comunice și ce măsuri să ia în situații excepționale

        14.10.2022
      • Bugetele locale nu mai fac față noilor majorări de prețuri! Primarii așteaptă răspunsuri de la guvernare!

        14.10.2022
      • 350.000 de euro pentru OSC-urile anticorupție în regiunea de dezvoltare Centru

        13.10.2022
      • Координатор Центру цифрового навчання

        13.10.2022
      • CALM își exprimă îngrijorarea profundă și condamnă excesul de putere comis de organele de forță în cazul primarului Alexandru Botnari!

        12.10.2022