RSS

Spovedania lui Dumitru Ţâra despre cum a cumpărat „Publika” TV

14.06.2011 Actual
818
Printează Trimite unui prieten

Sursa imagine: Colaj HotNews/Foto:EvenimentulZilei-RomaniaInternational

Noul proprietar al postului de ştiri „Publika”  TV, Dumitru Ţâra, a mărturisit într-un interviu acordat unei bloggeriţe (Tatiana Paschovschi) că banii (1,5 milioane de euro) cu care a cumpărat, recent, televiziunea nu sunt ai lui. Dintre „a avea bani” şi „capacitatea de a atrage bani” există, totuşi, o diferenţă, afirmă Ţâra în interviul citat de Agenţia Monitor Media. 

„Eu am făcut rost de bani nu în Moldova. Pentru aceste fonduri, eu am anumite angajamente pentru o perioadă determinată. În rest, e problema mea şi este riscul meu. În cazul în care nu voi reuşi – voi pierde pachetul majoritar, dar voi rămâne aici. M-am asigurat cu multe alte instrumente ca să pot deţine controlul în continuare”, lămureşte Dumitru Ţâra. 

Despre negocierile privind cumpărarea „Publika” TV, Ţâra spune că acestea au fost „un proces bulversant”. 

„În raport cu mine, a fost mai mult o discuţie cu copiii lui Sorin Ovidiu Vântu şi cu Elan (Schwartzenberg, noul proprietar al Realitatea TV din România, partenerul „Publika” TV – M.M.). Asta în condiţiile în care iniţial ei fuseseră abordaţi de trei ofertanţi, inclusiv şi din partea unor grupuri de business”, spune Dumitru Ţâra.

Noul proprietar al „Publika” TV îşi aminteşte că propunerea de a lansa postul TV la Chişinău a venit după ce s-a retras din ministerul de Externe, unde a fost şef de direcţie. 

„Este o poveste care a durat vreo patru ani. Prima oară l-am cunoscut pe Sorin Ovidiu Vântu în octombrie 2009. Mi-a propus, m-a impresionat şi am bătut palma”, mărturiseşte Dumitru Ţâra în interviul citat. 

Patronul postului de ştiri spune că „apariţia „Publika” TV a produs modificări din primul moment în piaţa media a Moldovei. A urcat standardele la nivel de abordări şi de conţinut al ştirilor, la nivel de salarii pentru jurnalişti, la nivel de criterii profesionale şi chiar la nivel de echipamente. Aşa se explică şi sloganul nostru: „Moldova, acum ai televiziune”. 

Despre „factorul uman” de la „Publika” TV Dumitru Ţâra povesteşte că acum are 370 de colegi, selectaţi pe principii strict profesionale şi instruiţi să-şi facă jobul corect, fără constrângeri editoriale sau politice. „...Facem cel puţin 70% din ceea ce face „Realitatea” TV la Bucureşti cu 700 de oameni”, spune Ţâra precizând că în instruirea angajaţilor s-a investit mai bine de jumătate de milion de euro pentru traineri, echipamente şi deplasări. Cât despre audienţă, patronul postului TV de ştiri spune că lumea trebuie să ştie că „Publika” este un canal de nişă şi că în orice altă ţară din lume o asemenea TV nu va trece de o cotă de maximum 15%. 

Agenţia Monitor Media precizează că televiziunea de ştiri „Publika TV” s-a lansat pe piaţa media din R. Moldova la 7 aprilie 2010. La 21 mai, „Publika TV” a anunţat că postul de televiziune are un nou proprietar – Dumitru Ţâra, directorul televiziunii, care ar fi achitat pentru pachetul de control 1,5 milioane de euro. Până atunci, „Publika TV” a făcut parte din „Realitatea Media” din România. Investiţia românească anunţată la intrarea pe piaţa media din R. Moldova a fost de 4,5 milioane de euro.


Postul „Publika” TV a FOST VÂNDUT

Autor: Monitor Media
Sursa: hotnews.md
0

Comentarii (0)



    15.06.2011

    ADR Nord: Vizită de documentare și monitorizare a proiectelor, la Bălți

    15.06.2011

    CCI invită mass-media la ceremonia de înmânare a diplomelor militarilor în rezervă ce s-au recalificat profesional

    15.06.2011

    Centrul de Formare Continuă al CCI vă propune un curs nou: Office Manager European

    14.06.2011

    Consiliul de coordonare a asistenţei externe în domeniul dezvoltării regionale şi construcţiilor s-a reunit

    14.06.2011

    Instruire şi odihnă pe malul Nistrului pentru persoane cu probleme de sănătate mintală