Sursa imagine: hotnews.md

TROIKA PENTRU CHIȘINĂU: Chirtoacă, Dodon și Bodiu la start!

Campania electorală a început. Mai ales în Chişinău. Mirosul de “praf de puşcă” şi zăngăneala săbiilor încrucişate domină întreaga capitală. Candidaţii şi partidele s-au regrupat, şi-au scos armele şi îşi realizează, pas cu pas, staregiile de joc.

Propun să examinăm începutul jocului şi primele mişcări pe tablă.  Vom evalua prin punctaj, de la 1-5, fiecare candidat, la fiecare etapă de campanie.

Dorin Chirtoacă/PL

Actualul Primar nu pare să se ambaleze şi să-şi frîngă miinile în disperare. Are o ţinută calmă, încrezătoare şi nu arată

că l-ar ameninţa vre-un pericol. Asta s-a văzut în discursurile sale la dezbaterile tv. Dorin Chirtoacă dă dovadă de  sînge rece şi echilibru. El crează impresia unui om foarte ocupat, care este distras de la munca sa pentru a participa la această electorală, şi care aşteaptă să se termine cît mai curînd, pentru aşi continua munca.

Echipa sa de campanie tace şi face. La început, l-au pus în  ”touchè” pe contracandidatul său, Igor Dodon, cu “panourile-oglindă” la tema “soluţiei”, stricîndui acestuia întreg “borşul” campaniei de PR, bazată pe tema “soluţiei”. Acum au dat lovitura de graţie campaniei lui Dodon cu site-ul solutia.md, care reflectă realizările de 4 ani ale “Primăriei Chirtoacă”.

În situaţie penibilă s-a trezit şi Victor Bodiu, care se plîngea că Chirtoacă i-a furat sloganul, deşi acesta chiar i-a luat-o înainte. Astfel, acest slogan deja poartă amprenta unui scandal şi aruncă o umbră peste Victor Bodiu.

PL joacă din nou pe imaginea de “singur împotriva tuturor”, şi reuşeşte să acumuleze simpatia opiniei publice chiar şi din scandalurile şi “piedicile” create de concurenţi. Problema e că acest tip de imagine nu ţine foarte mult.

Pentru tărie de caracter şi inventivitate  Dorin Chirtoacă şi PL obţine 4 puncte.


Igor Dodon, PCRM

Igor Dodon are un comportament în premieră pentru un candidat din partea comuniştilor. Atacurile  dure, învinuirile directe, acuzaţiile şi “piedicile” nu îi sunt deloc specifice.  Dodon vine cu “soluţii” şi le argumentează aşa cum crede el că e bine. A avut o lansare destul de originală, la margine de oraş, în cadrul unei acţiuni ecologice.

Se prezintă bine şi în internet. Blogul său, dodon.md , are deja o audienţă stabilă, spre deosebire de alti candidaţi, care şi-au tras site-uri deja în campanie şi e o bună platformă de autopromovare.

Problema sa cea mai mare la moment este reticenţa liderului şi a colegilor de partid faţă de candidatura sa. Aceştea se comportă foarte rece şi păstrează distanţa. Granzii comunişti depun flori la monumentul lui Lenin fără Dodon, iar pe site-ul oficial al PCRM nu e nici urmă de campanie pentru primărie.

Deşi Dodon susţine că vine cu o echipă de specialişti buni, opinia publică nu îi cunoaşte. Astfel se crează un vacuum de fundal şi avem impresia că domnul Dodon nu are o echipă puternică în spate.

Candidatul PCRM a început campania poziţionîndu-se drept principalul contracandidat al actualului Primar şi opinia publică l-a “înscris”, automat,  în turul doi.  Însă creşterea tensiunii electorale între V. Bodiu şi D. Chirtoacă îl lasă în umrbă pe Dodon şi el riscă să îşi piardă “abonamentul” pentru turul doi. Deşi lipsa de la memorabila emisiune unde candidaţii PL şi PLDM  s-au “ciuruit” reciproc, i-a jucat favorabil imaginii sale, evitarea ulterioarelor ieşiri în direct, riscă să-l apropie de tristul său predecesor V. Iordan.

Concluzia: Dodon trebuie să dea din coate.

Pentru curaj şi perseverenţă Igor Dodon obţine 3 puncte. (un punct a fost pierdut de colegii de partid)

Victor Bodiu/PLDM

Victor Bodiu a început campania cu stîngul. Cearta sa cu Dorin Chirtoacă în direct nu i-a făcut deloc bine. A arătat penibil şi slab, fapt demonstrat de reacţiile şi comentariile de pe site-uri.

Mai apoi, şi-a dat seama că a gafat şi a anunţat că el mai mult nu va ataca pe nimeni. Tîrziu. Prima impresie nu se şterge aşa de simplu.

Greşeala PLDM-ului de a întinde cu desemnarea şi promovarea candidatului se încearcă a fi corectată printr-un atac masiv de PR pentru domnul Bodiu. Site-ul bodiu.md, foile volante şi toate elementele de campanie ale candidatului PLDM sunt construite strict pe transferul de imagine de la echipa PLDM şi de la Vlad Filat asupra lui Bodiu.

În rest, calitatea şi impactul maşinii electorale a PLDM este în afară de  orice critică. Echipa electorală a domnului Bodiu, colegii de partid şi candidaţii pe lista pentru consilieri municipali, exploatează la maximul notorietatea, influienţa şi capacitatea lor de a a duce voturi.

Pe valul electoral al PLDM, Victor Bodiu se simte confortabil şi e plin de sine. Însă el trebuie să ţină cont de faptul că o singură greşeală, o mişcare inexactă şi poate fi înghiţit de acest val. Personalitatea sa nu trebuie să fi surclasată de “personalitatea” partidului.

Pentru spirit de echipă şi eficienţă electorală Victor Bodiu şi PLDM obţine 4 puncte.

Autor: Victor Chironda
Sursa: victorchironda.din.md
26.04.2011 Opinii
5943
0

Comentarii 0


      • Au fost semnate actele de transmitere ce atestă costul investițional al serviciilor și bunurilor achiziționate în cadrul unui proiect de îmbunătățire a serviciilor de alimentare cu apă în orașul Edineț, finanțat de UE

        27.01.2023
      • 6 milioane locuri de muncă ar putea să dispară pe parcursul următorilor ani. ,,Dezvoltarea capacităților sectorului serviciilor de consultanță în afaceri va facilita tranziția justă către economii și societăți circulare durabile”

        26.01.2023
      • În nordul țării încep activitățile pentru implementarea unui proiect de aprovizionare cu apă și sanitație susținut de Banca Mondială

        20.01.2023
      • Prioritățile în domeniul dezvoltării regionale pentru perioada 2023-2025

        19.01.2023
      • Ziua culturii în România și Republica Moldova: duplex de politici culturale

        14.01.2023