Alimentatia care te scapa de oboseala

21 Februarie 2009, 17:45

Alimentatia este deosebit de importanta in ceea ce priveste inlaturarea oboselii. Consumul alimentelor energizante, tonice cerebrale si care se obsorb lent la nivelul intestinelor, asigurand aportul de nutrienti pentru mai mult timp, reduce substantial starea de oboseala.

Oboseala reprezinta o stare de epuizare fizica si/sau psihica ce rezulta in urma multor cauze: boala, suprasolicitare fizica si/sau intelectuala, stres, insomnie, alimentatie neadecvata, carenta unor vitamine si minerale si altele. Starea de oboseala atrage dupa sine si scaderea imunitatii, a atentiei, a fortei de lucru, a randamentului, a libidoului, afectand la modul general calitatea vietii, informeaza Healthy.ro.

Cerealele

Consumul cerealelor este indicat dimineata, indiferent de tipul acestora si modul lor de prezentare. Trebuie stiut ca datorita continutului bogat in fibre cerealele au nevoie sa fie consumate cu o cantitate mare de lichide. Tocmai din acest motiv se recomanda consumul cerealelor cu lapte sau iaurt. Ele trebuie mancate dimineata pentru ca au absorbtie lenta si contin o cantitate mare de glucide care sa asigure sursa de energie a organismului pentru buna functionare in orele matinale si ale pranzului.

Cerealele sunt bogate in fibre, in minerale si vitamine din complexul B, fiind o venerabila sursa de energie, luptand impotriva cancerului la nivel intestinal dar si impotriva anemiei, a disfunctiilor nervoase (prin vitaminele complexului B).

Alimente cu continut bogat in vitamine si minerale

Acestea sunt reprezentate in special de fructe si legume. Puteti consuma la masa salate de fructe sau legume, supe de legume etc. Acestea contin multe vitamine si minerale indispensabile bunei functionari a organismului, fiind utile in regenerarea tesuturilor, a surselor energetice, in eliminarea stresului si in cresterea imunitatii.

Proteine

Proteinele intra in structura tutror celulelor, gasindu-se la nivelul nucleului, materialului genetic, produsilor de secretie, intra in alcatuirea anticorpilor, hormonilor etc.

Proteinele se gasesc in oua (contin cele mai bune proteine, de clasa I), in carne (de preferabil consumati de pui, peste si mai rar vita), dar si in alte alimente in cantitati mai mici (lactate, unele fructe).

Lactate pentru buna functionare a tubului digestiv

Lactatele in general refac flora intestinala, inlaturand toxinele de la acest nivel, imbunatatind absorbtia si totodata reprezinta o sursa importanta de minerale precum calciu. Sanatatea tubului digestiv este importanta pentru intreg organismul, el reprezentand poarta de legatura intre alimente si restul corpului.

Tonicele cerebrale

Efectul acestora este cel mai spectaculos in privinta inlaturarii oboselii, actionand direct la nivelul sistemului nervos, excitandu-l. Astfel, ele sporesc atentia, sunt responsabile de efecte precum trezirea corticala, sporesc buna-dispozitie, accelereaza reactiile si conexiunile informationale, persoana care le consuma (nu in mod excesiv) devenind puternic activa. Astfel de alimente sunt: cafeaua, ciocolata, ginsengul, ceaiul verde, menta, vanilia, unele condimente precum busuiocul etc.

Dieta antioboseala

Pentru inlaturarea oboselii nu trebuie sa stim doar ce alimente sa consumam, ci si cum sa le consumam. Astfel este usor de dedus ca organismul este mai putin stresat daca este hranit cum trebuie, cu minim 3 mese pe zi (ideal 4).

Micul dejun este obligatoriu si trebuie sa contina alimentele energizante, cereale cu lapte, branzeturi, iaurt, oua, o ceasca de cafea, miere sau putina ciocolata, dar si fructe. Nu este obligatoriu sa consumati toate aceste alimente la micul dejun, ci cateva dintre ele asociate, avand grija sa diversificati de la o zi la alta. Toate alimentele tonice nervoase sunt recomandate la masa de dimineata si la cea de pranz.

Masa de pranz trebuie sa fie mai consistenta, sa contina o supa, iar la felul doi o friptura la gratar de pui, peste sau vita cu o garnitura de legume. Se mai poate consuma o salata de legume sau fructe.

La amiaza mancati ceva usor, din fructe sau legume.

Seara se consuma branzeturi, supe calde sau preparate calde din legume, evitand alimentele energizante ci din contra, mizand pe cele cu efect de relaxare, calde, usor digerabile, bazate pe vegetale, lactate usoare (fara cascaval si fara iaurt) si ceaiuri.

Comenteaza

Nume *

Mail *

Web


Comentariu