13 lucruri pe care nu trebuie sa le divulgi colegilor de munca

19 Februarie 2009, 12:07

De obicei logoreea nu este niciodata un lucru bun, dar este si mai rau daca o manifesti la locul de munca. O vorba din batrani spune ca trebuie sa masori de zece ori si sa tai o singura data.

Cam asa trebuie sa ne raportam si la vorbele noastre atunci cand suntem la munca si sa fim fim constienti ca sunt unele lucruri care nu trebuie impartasite colegilor, ne sfatuieste Linda Lopeke, citata de MSN.

E mai bine sa iti tii gura inchisa decat sa impartasesti tuturor despre problemele tale cu stomacul sau cele intime.

Consilierul in cariera Linda Lopeke este de parere ca unii vorbesc foarte mult pentru ca le place cum suna vocea lor, fie nu au o viata personala si cred ca dezvaluirea detaliilor intime ii va face sa aiba una.

Care sunt insa lucrurile pe care nu trebuie sa le dezvalui colegilor de munca? Asta nu inseamna ca la munca trebuie sa fie o tacere de mormant, dar trebuie pastrate limitele intimitatii in asa fel incat sa nu fie afectate relatiile de munca. Daca spunem mai mult decat este nevoie atunci imaginea noastra ca profesionisti va fi stricata.

In primul rand nu trebuie sa le dai colegilor tai informatii despre salariul tau. Este suficient sa stii tu si cei de la resurse umane. Daca nu iti tii gura inchisa o sa demonstrezi ca nu esti o persoana capabila sa tina secrete.

Nu e cazul sa le spui tuturor istoria ta medicala. Sincer acum, nu prea ii pasa nimanui de durerile tale de cap, de ultima ta operatie sau de problemele tale de infertilitate. Pentru angajatorul tau problemele de sanatate vor reprezenta doar un risc, vei deveni un angajat cu un mare grad de risc.

Daca imprastii barfa sa stii ca inevitabil vei deveni subiect de barfa. Cel mai bine e sa te feresti de barfe daca vrei sa fii un angajat model.

Incearca sa nu te plangi colegilor tai de munca pe care o faci pentru ca vei deveni o persoana exclusa din orice grup. Daca esti nemultumit de politica companiei mergi la sef, daca nu, uita si mergi mai departe.

E mai bine sa tii pentru tine sumele de bani pe care le dai pe haine, masina si altele. Ca este posibil sa fii judecat gresit si nu vrei asta.

Nu dezvalui informatii intime despre viata ta personala pentru ca este posibil ca acestea sa fie folosite de unii impotriva ta.

Este recomandat sa eviti pe cat posibil subiectele de discutie legate de politica si religie. Vei putea fi vazut rau de unii colegi, iar acest lucru iti poate afecta cariera in mod negativ.

Daca iti schimbi stilul de viata e mai bine sa nu dai detalii. Divortul si alte chestiuni delicate pot fi impartasite doar in cazul in care cineva te intreaba.

Ceea ce spui tu pe blogul si pe site-uri sociale trebuie sa ramana acolo, nu trebuie sa le impartasesti tuturor ideile tale din timpul liber. Acestea pot fi interpretate diferit de colegii tai.

Daca nu esti de acord cu tinuta sau comportamentul unui coleg confrunta-l personal, in privat. Nu le spune tuturor despre ceea ce simti fata de un coleg si numai lui nu, nu este o atitudine buna.

Este in ordine sa ai parte de distractie si aventuri in weekend, dar asta nu inseamna ca trebuie sa stie tot biroul. Aceste informatii te fac sa arati neprofesionist si imatur.

Problemele sentimentale cu persoane din afara sau din interiorul firmei sunt cunoscute doar de tine, nu e nevoie sa le stie si colegii. “Niciodata nu iti face un iubit la locul unde faci banii”.

Imaginea ta va fi grav afectata daca vei face comentarii rasiste la locul de munca. Exista riscul ca cei din jurul tau sa nu poata trece peste asta.

Comentarii (1 comentariu)

vlad
a comentat la 19 Februarie 2009, 12:15

foarte bun articolul :) voi tine cont :P

Comenteaza

Nume *

Mail *

Web


Comentariu