Idee de afacere: organizarea de evenimente
08 Februarie 2009, 14:08Domeniul organizarii de evenimente este unul extrem de activ. De la nunti si petreceri private pana la evenimente pentru clienti corporate sau manifestari gandite pentru adminstratii locale, tot ceea ce se intampla in acest domeniu aici inseamna multa munca, atentie sporita, dar si satisfacii pe masura, atunci cand clientul este multumit.
No Surprises este o companie din Bucuresti, infiintata in anul 2002, cu o investitie reprezentand “o suma modica si un calculator”, scrie HotNews.md cu referinţă la Newschannel.
Comision de 10 -20%
Cu un numar de zece angajati permanent pregatiti prin programe de training si workshop-uri, ultimul dintre ele fiind organizat cu putin timp in urma la Londra, compania de organizari evenimente se dovedeste a fi o afacere de succes.
Catalin Roman, events manager al No Surprises, ne-a spus ca majoritatea clientilor companiei sunt multinationale cu un numar de angajati care, in unele cazuri, depaseste 3.000 de persoane, cum ar fi Pepsi, Tuborg, Coca-Cola, Philips, Lindab sau Baneasa Shopping City. Tarifele incasate de compania organizatoare de evenimente se stabilesc impreuna cu clientul, in functie de marimea proiectului si de durata acestuia, iar comisionul agentiei variaza intre 10 si 20% din valoarea totala a contractului.
Din cauza crizei, clientii devin mai reticenti
Totusi, precizeaza reprezentantul companiei, aceasta activitate nu este una lipsita de dificultati, una din cele mai dificile relatii fiind cea cu furnizorii, “care, de multe ori, au pretentia de a fi platiti in avans pentru prestarea serviciilor”. Astfel, compania trebuie sa achite diverse sume de bani din propriul buget, inainte de a-i recupera de la client.
Cat priveste criza si efectele ei, se pare ca nici acest domeniu de activitate nu a fost crutat. In aceasta zona criza se manifesta astfel: bani exista, numai ca oamenii sunt reticenti, au momente de ezitare si vor sa vada evolutia pietii, inainte de investi intr-un eveniment. Pe de alta parte, “cum bani exista si daca nu te promovezi nu vinzi, acum se vor cauta cele mai bune idei, deci va trebui ca organizatoirii de evenimente sa fie mult mai creativi”, adauga Catalin Roman.
Dintre proiectele de anvergura dezvoltate de No Surprises amintim de “Orasul lui Mos Craciun”, desfasurat pentru primaria Capitalei, care a avut un timp de executie de doar o saptamana.
Cifra de afaceri a companiei, in 2008, s-a ridicat la 500.000 de euro, iar conducerea doreste ca in 2009 sa se mute intr-un nou sediu si sa coopteze noi membri, notează Newschannel.
Investitie de 20.000 dolari
IUNO Evenimente este o alta companie cu traditie in organizarea de evenimente, care activeaza pe piata de profil de peste sapte ani. Potrivit lui Silviu Popa, directorul general al companiei, investitia initiala in demararea afacerii a fost de aproximativ 20.000 de dolari, iar motivul care a stat la baza alegerii acestui domeniu de activitate a fost experienta anterioara pe care Popa o avea in show-biz.
In prezent, IUNO Evenimente are o echipa formata din opt angajati si dezvolta proiecte in special pentru zona de corporate si cea a companiilor mari, cum ar fi Iveco sau Exapand Health.
Pe marginea crizei economice, Silviu Popa ne-a marturisit ca efectele acestia se pot resimti si in acest domeniul organizarii de evenimente, “dar, totusi, ele sunt mai putin grave comparativ cu alte domenii”.
Pentru 2009, managerul companiei nu are in vedere o dezvoltare a afacerii in sensul unor noi investitii, aliniindu-se pozitiei majoritatii agentilor economici, aceea de expectativa.