Sursa imagine: eva.ro

Cum să-ţi odihneşti ochii obosiţi din cauza calculatorului

Când lucrezi mult timp la calculator fără să iei pauze, ochii tăi obosesc mult mai repede şi te poţi confrunta cu senzaţii de usturime sau arsură, lăcrimare şi înceţoşarea privirii, din cauza faptului că nu clipeşti atât de des pe cât ar trebui. Relaxarea şi odihnirea ochilor sunt esenţiale după o sesiune îndelungată de lucru în faţa calculatorului. Iată ce trebuie să faci pentru a păstra sănătatea ochilor.

1. Relaxează-ţi ochii cu un exerciţiu inedit
Un medic oftalmolog şi profesor la Universitatea din Texas propune un exerciţiu inedit pentru relaxarea ochilor după statul la calculator.
Este vorba despre "20-20-20-20", un exerciţiu care presupune ca la fiecare 20 de minute, să-ţi iei ochii de la monitor preţ de 20 de secunde, să clipeşti de 20 de ori şi să priveşti la un obiect mai îndepărtat alte 20 de secunde (sau până numeri în gând la 20).
Repetat de câteva ori pe zi, acest exerciţiu va ajuta ochii să se odihnească şi să nu se suprasolicite.

2. Închide ochii
Din cauza oboselii ochilor, este posibil să te confrunţi cu dureri de cap şi chiar cu stări de somnolenţă şi moleşeală.
Pentru a-i relaxa, cel mai bine ar fi să-ţi opreşti activitatea la calculator preţ de 3 minute. Lasă uşor capul pe spate şi închide ochii. Pentru a putea contoriza timpul, poţi asculta melodia ta preferată. Când se termină, îţi vei simţi ochii mai odihniţi şi mai relaxaţi.

3. Întinde muşchii ochilor
Să ştii că şi ochii au nevoie de sport, iar când obişnuieşti să te uiţi minute în şir în aceeaşi direcţie, adică în monitor, nu faci altceva decât să le induci o stare de oboseală şi să-i faci sedentari. După fiecare 50 de minute de lucrat la calculator, este bine să-ţi rezervi 2 minute pentru câteva exerciţii simple.
Priveşte mult spre stânga, apoi mult spre dreapta. Repetă exerciţiul de 10 ori, apoi încearcă să-ţi priveşti vârful nasului şi centrul frunţii (zona dintre sprâncene).
Repetă exerciţiul de 10 ori. Acestea sunt exerciţii simple, prin care muşchii ochilor se odihnesc şi se relaxează.

4. Ia o pauză scurtă la fiecare oră
Chiar dacă eşti presată de timp şi trebuie neapărat să lucrezi neîntrerupt la calculator, pentru sănătatea ochilor tăi ar fi bine dacă ai putea să te ridici de pe scaun măcar 5 minute la fiecare oră. Nu doar ochii vor avea de câştigat de pe urma acestui gest banal, ci şi coloana, umerii, gâtul şi degetele.
Plimbă-te prin birou sau, şi mai bine, încearcă să ieşi la aer să să te uiţi departe, în zare.
Clipeşte des şi odihneşte-ţi ochii cât mai mult.

5. Masează-ţi ochii
Masajul ochilor este deosebit de important, deoarece contribuie la relaxarea şi întărirea muşchilor. În general, este bine să faci acest masaj seara, după ce ai folosit calculatorul întreaga zi. După demachiere şi hidratare, aşază două degete în colţurile externe ale ochilor, apoi plimbă-le în sens circular pe pleoapa mobilă şi pe zona cearcănelor.
După acest masaj delicat, plimbă degetele orizontal, din colţul intern al ochiului, spre colţul extern.
Pentru un plus de revigorare, aşază câte o felie de castravete pe ochi.
La finalul şedinţei de spa pentru ochi te vei simţi excelent, iar privirea ta va fi mai luminoasă.

Autor: eva.ro
08.08.2020 Caleidoscop
1014
0

Comentarii 0