Sursa imagine: clickpentrufemei.ro

5 alimente bune pentru sănătatea ochilor tăi

O alimentaţie care include multe vitamine şi nutrienţi menţine capacitatea şi acuitatea vizuală mai mult timp. Şi, după cum probabil ştii din copilărie, este bine să mănânci morcov, pentru că au beta-caroten, care este foarte bun pentru sănătatea ochilor. Există, însă, o gamă mai largă de alimente care au efect benefic pentru vedere şi noi ţi le prezentăm pe cele mai eficiente.

Alimente bune pentru sănătatea ochilor tăi

Peştele gras

Somonul, tonul şi sardinele sunt trei specii de peşte bogate în acizi graşi Omega-3, care combat sindromul de ochi uscat şi retinopatia. Uleiurile de peşte sunt, de asemenea, o sursă importantă de vitamina D, care combate efectele îmbătrânirii la nivelul ochilor.
 
Germenii de grâu
Vitamina E din compoziţia germenilor de grâu, este un antioxidant important, care protejează ochii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi. De asemenea, poate diminua progresia cataractei şi a degenerării maculare, ce poate apărea odată cu înaintarea în vârstă.

Cartofii dulci
Datorită conţinutului semnificativ de beta-caroten, cartofii dulci contribuie la susţinerea vederii. Tot acest nutrient ajută organele văzului să se adapteze la luminozitatea scăzută din timpul nopţii.
 
Grepfrutul
Bioflavonoidele întâlnite în grepfrut întârzie îmbătrânirea cristalinului ochiului. Dacă tinzi să îndepărtezi membranele amare ale acestui fruct, este important să ştii că tocmai această pieliţă este plină de nutrienţi, necesari pentru o vedere bună.

Fasolea şi lintea
Atât fasolea, cât şi lintea adaugă în organism un mineral esenţial pentru vedere, şi anume zincul. Acesta contribuie la eliberarea vitaminei A din ficat, care este necesară pentru menţinerea ţesuturilor ochilor. În plus, lipsa zincului în organism poate conduce la deteriorarea maculei, partea centrală a retinei.

Autor: clickpentrufemei.ro
10.08.2019 Caleidoscop
1825
0

Comentarii 0