Sursa imagine: ipn.md

Pasageri despăgubiți în cazul zborurilor anulate sau întârzierilor prelungite

Cel puțin nouă pasageri au ridicat anul trecut compensații pentru întârzieri prelungite de zbor, iar doi pasageri – pentru zboruri anulate. Încă trei pasageri au primit compensații în cazuri de refuz la îmbarcare. Sunt date ale Autorității Aeronautice Civile, care a procesat 73 de petiții și a oferit consultații pasagerilor privind acțiunile pe care urmează să le întreprindă. 

Într-un răspuns oferit Agenției de presă IPN, Autoritatea Aeronautică Civilă precizează că sumele solicitate de pasageri variază de la 250 de euro (circa 4900 lei) până la 51 de mii de lei, iar companiile vizate în plângeri sunt Air Moldova, Fly One, Wizz Air, Tarom, Ukranian Airlines și S7.
 
Autoritatea Aeronautică Civilă menționează că pasagerii nu sunt obligați să informeze instituția despre finalitatea cazurilor de solicitare a compensațiilor, respectiv AAC nu deține informații complete privind numărul de pasageri care au primit compensații, precum și sumele care le-au fost atribuite.
 
Atribuțiile ce țin de protecția consumatorului în transportul aerian au fost transmise AAC la finele anului 2017. Pasagerii, în cazul în care consideră că le-au fost încălcate drepturile prevăzute de legislație, sunt îndemnați să completeze un formular pe care îl descarcă de pe pagina AAC și să-l trimită companiei aeriene. Dacă nu obțin un răspuns satisfăcător, pot adresa o plângere către Autoritatea Aeronautică Civilă.
Autor: IPN
26.03.2019 Actual
315
0

Comentarii 0