Sursa imagine: clickpentrufemei.ro

Topul alimentelor de evitat seara

Seara, avem tendinţa să mâncăm mult şi nesănătos, tocmai din pricina lipsei de timp sau a stresului acumulat peste zi. De aceea, este important să acordăm o atenţie sporită alimentelor pe care le alegem la cină, întrucât ne afectează odihna.

Băuturile carbogazoase
Oricât de tentată ai fi să te răcoreşti cu un suc acidulat, acest tip de băutură poate provoca disconfort abdominal şi reflux gastric. Dioxidul de carbon produce balonări și presiune sporită la nivelul stomacului.

Ciocolata
Acest desert în faţa căruia nu poţi rezista e bogat în grăsimi și conține stimulenți de tipul cofeină și teobromină. E extrem de nepotrivită înainte de somn, mai ales dacă eşti o persoană energică! Păstrează ciocolata pentru dimineaţă, iar seara alege în locul ei un pumn de fructe de pădure, care îți vor potoli pofta de dulce.

Brânzeturile
Bogate în grăsimi, brânzeturile dau tulburări de digestie, mai ales dacă sunt consumate seara târziu. Anumite tipuri de brânzeturi, maturate și cu coajă tare - cașcavalul, parmezanul - produc mai puțin reflux ca varietățile moi de tip feta sau mozzarella.

Cafeaua
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că o ceașcă din această băutură nu e recomandată noaptea, pentru că afectează calitatea somnului. În plus, cafeaua sporește aciditatea stomacală. Dacă nu te poți abține, bea cafea decofeinizată, care e și mai puțin acidă.

Fructele oleaginoase
Deși au efecte benefice asupra organismului datorită conţinutului lor bogat în acizi graşi Omega 3, nucile şi alunele nu trebuie consumate înainte de somn, întrucât favorizează depunerea grăsimilor. Poți opta pentru fistic și migdale, dacă le consumi în stare crudă - și cu moderație.

Carnea roşie
Fără îndoială, carnea roșie este bogată în proteine și se digeră mai greu, astfel că stomacul tău va fi activ o bună parte din noapte, fapt ce poate întârzia apariția somnului. Consumul de carne roșie poate provoca și gaze sau balonare. Totuși, dacă îți dorești neapărat carne la masa de seară, optează pentru un piept de curcan, o variantă mult mai sănătoasă și cu mai puține grăsimi.

Laptele
Deşi pare că ar avea efect liniştitor asupra organismului, mai ales când este băut cald, laptele devine greu de digerat din cauza lactozei. În plus, este un aliment bogat în proteine animale, care încarcă stomacul. Optează pentru laptele de migdale, care este mult mai ușor și îmbunătățește, de asemenea, calitatea somnului.

Autor: clickpentrufemei.ro
09.07.2018 Caleidoscop
1230
0

Comentarii 0