Sursa imagine: bodybuilding.com

4 categorii de alimente de care să faci abuz!

Simți că nu ai energie să urci nici măcar câteva scări? Că parcă nu mai ai aer și obosești numai dacă te uiți la unii cum aleargă? Înseamnă că e timpul să-ți construiești (sau, după caz, să-ți recapeți) energia și forța pierdute pe drum. Iar alimentația e cea care joacă un rol esențial. Include în dietă următoarele alimente, necesare pentru o stare de bine:

Carbohidrați
Carbohidrații complecși constau din fibre și amidon. Carbohidrații complecși diferă de carbohidrații simpli cum sunt zahărul alb, zahărul brun, miere, sirop de arțar, sunt gata să fie absorbiți de organism și să se transforme în glucoză. Carbohidrații, pe de altă parte, sunt digerați încet și sunt bogați în fibre. Dau multă energie. Ei sunt, practic, combustibilul organismului, de la creier la mușchi. Fibrele solubile sunt în nuci, legume, semințe, orez brun, ovăz, orz, paste. Toate aceste alimente te ajută să-ți crești forța, pentru că livrează glucoză, care înseamnă energie.

Proteinele
Proteinele sunt desfăcute în aminoacizi de către sistemul nostru digestiv. Aceștia sunt folosiți pentru construcția musculară, pentru repararea țesuturilor afectate de exercițiul fizic, pentru dezvoltarea sistemului imunitar. Proteinele au o rată metabolică înaltă, pentru a căror desfacere organismul consumă calorii. Surse de proteine sunt ouăle, laptele, carnea de pasăre, peștele, brânza, unele legume și nuci.

Grăsimile sănătoase
Dacă ești terorizată de cuvântul „grăsime“, nu mai fi! Avocado și peștele gras sunt surse excelente de grăsimi sănătoase, furnizează o grămadă de vitamina A, K, complex B, acizi grași. Consumă din abundență pește gras, nuci și uleiuri vegetale nerafinate.

Fierul și calciul
E un important mineral care ajută la fortificarea sistemului osos. Deficiența de fier din dietă slăbește viteza de reacție și mușchii. Într-un cuvânt, obosești și când spui „obosești“. Consumă broccoli, spanac, carne, fasole și nuci. Surse de calciu sunt lactatele, dar mai mult îți iei din semințele de chia decât din brânză. Dintre brânzeturi, Cheddar e cea mai bogată în calciu.

Autor: clickpentrufemei.ro
16.05.2018 Caleidoscop
1262
0

Comentarii 0