Sursa imagine: pixabay.com

Greșeli pe care le faci la job fără să știi

Chiar și oamenii deștepți pot să ia decizii foarte proaste. Asta nu pentru că pierd foarte mult timp cu deliberările, ci pentru că nu mai acordă niciun pic de timp pentru gânditul înainte. Facem lucrurile pe pilot automat și asta se vede.

Fă mai întâi lucrurile grele
Unii numesc asta „a mânca o broască vie“, referindu-se, bineînțeles, la citatul ăla din Mark Twain, „dimineața, când te trezești, mănâncă o broască vie și nimic rău nu ți se poate întâmpla în restul zilei“.
Cercetătorii spun că voința scade pe parcursul zilei, astfel că cel mai bine e să începi cu lucrurile cele mai grele, pentru că pe urmă nu mai ai capacitatea de concentrare de la începutul zilei și nici nu-ți mai trebuie atât de multă pentru restul.
Oricum ai da-o, să începi cu lucrurile cele mai grele e de bun-simț, până la urmă. Scapi de năpastă și treci mai departe.

Îți verifici mailul în mod constant
Guilty as charged! Faci ce faci și bam, îți verifici mailul, uneori chiar în timpul îndeplinirii taskului, ceea ce îngrozitor de contraproductiv. Chiar dacă tu crezi că de fapt faci două lucruri în același timp, chestia asta mănâncă mult timp și energie. Cel mai bine e să-ți prioritizezi foarte atent taskurile, astfel încât să lași loc și pentru puțină bănănăială pe net. Și cu telefonul la fel! Faci ce faci și, țup, în telefon! Când lucrezi, puneți-l pe silent. Mai dă-l încolo de telefon!

Îți ții telefonul pe birou când lucrezi
Ha! Cine nu face asta? Unii dintre noi își dau tehnologiile pe modul de vibrare, dar asta nu e suficient. Nu e suficient nici măcar să-l închizi de tot. Un studio publicat în „Jurnalul Asociației Consumatorilor” zice că simpla prezență a telefonului în câmpul tău vizual îți afectează performanța cognitivă, chiar dacă nu ești conștientă de asta! Cea mai bună soluție este să-ți ții telefonul într-o altă cameră.

Stai așezată toată ziua-bună ziua
Joburile la birou nu sunt tocmai idealul de viață activă. Trebuie să te mai ridici de la birou, chiar dacă ai multe pe cap. Studii din ce în ce mai multe spun că ridicarea de la birou și plimbatul pe ici-pe colo îmbunătățește starea de bine generală. Așa că mai întinde-ți oasele de la birou. Du-te la o cafea, vezi tu ce faci.

Stai cu ochii în monitor mult prea mult timp
Asta obosește ochii, îi usucă și-ți încețoșează privirea. Aplică regula 20-20-20. La fiecare 20 de minute uită-te la ceva aflat la 20 de metri de tine pentru cel puțin 20 de secunde.

Aștepți până după-amiază ca să-ți iei o pauză
Nici asta nu e bine. Psihologii spun că, cu cât pauza e mai îndepărtată de începutul lucrurlui, cu atât mai lipsită de eficiență este. Pauzele luate mai devreme îmbunătățesc, de fapt, resursele și capacitatea de concentrare. Și de motivare. Fă ceva ce vrei să faci și-ți place ce faci.

Asculți muzică în timp ce lucrezi
S-ar putea să simți că ești mai productivă atunci când lucrezi, dar de fapt, lucrurile stau cu totul altfel. Neurocercetătorii spun fără îndoială că atunci când asculți muzică în timp ce lucrezi, capacitatea de concentrare și chiar performanțele intelectuale scad considerabil. Excepție sunt cazurile când faci repetitiv și mecanic.

Browsezi pe social-media aiurea-n tramvai
Pfff! Cine nu face asta? Chestia e că pierzi foarte mult timp și-ți ia din capacitatea de concentrare. Sunt două tipuri de utilizatori de Facebook – pasivi și active. De cele mai multe ori, folosim FB pasiv. S-ar putea ca această pasivitate să ne facă să ne simțim aiurea – putem dezvolta tot felul de resentimente pentru viața strălucitoare a celorlalți sau putem să pierdem foarte mult timp pe site-uri de cumpărături. În loc să stai pe FB, mai bine trimite un mesaj cuiva drag.

Autor: clickpentrufemei.ro
13.04.2018 Caleidoscop
520
0

Comentarii 0